We Love Deco
We Love Deco is de overkoepelende organisatie van de webshops: Weddingdeco.nl, Partydeco.nl en Kidsdeco.nl. Op Weddingdeco.nl vind je alle nieuwste trends en producten op het gebied van trouwen en bruiloften. In de webshop Partydeco.nl moet je zijn als je leuke en hippe producten zoekt voor het aankleden of versieren van jouw feestje. En als laatste vind je alles voor kinderen, van speelgoed tot kinderkamerdecoratie, op Kidsdeco.nl.
We Love Deco is de overkoepelende organisatie van de webshops: Weddingdeco.nl, Partydeco.nl en Kidsdeco.nl. Op Weddingdeco.nl vind je alle nieuwste trends en producten op het gebied van trouwen en bruiloften. In de webshop Partydeco.nl moet je zijn als je leuke en hippe producten zoekt voor het aankleden of versieren van jouw feestje. En als laatste vind je alles voor kinderen, van speelgoed tot kinderkamerdecoratie, op Kidsdeco.nl.
De uitdaging
Ondanks dat de drie shops zeker veel overeenkomsten hebben, hebben ze een een duidelijk verschillend productaanbod en daarmee ook verschillende doelgroepen. Eigenlijk kun je We Love Deco dan ook het beste zien als drie losse bedrijven in één organisatie. En precies daar ligt ook de uitdaging op het gebied van de klantenservice. Want je wilt namelijk dat je voor de verschillende shops vanuit één vast systeem kan werken, maar je wilt weer niet dat alle communicatie van de verschillende shops op een grote bult terecht komt − dat wordt een rommeltje. Hoe kun je dan toch vanuit één klantenservice omgeving op een goede manier drie verschillende shops managen?
De resultaten
- Succesvolle integratie van drie webshops in één Belco account
- Alle communicatiekanalen ondergebracht in één systeem
- Klanten worden snel en efficiënt geholpen
- Een hoge beoordeling van de klantenservice
- Je ziet wat in de winkelmand zit
- Handig klanten pro-actief benaderen
- Interne communicatie verloopt efficiënt
De oplossing door Belco
We hebben voor We Love Deco de drie verschillende webshops geïntegreerd in één Belco account. Met behulp van kleurenlabels zie je duidelijk van welke webshop de klantvraag afkomstig is. Zo kan een klantenservicemedewerker dus vanuit één account aan klantvragen van verschillende webshops werken, maar is het wel altijd duidelijk voor welke shop de klantvraag binnen is gekomen.
Daarnaast zijn alle kanalen, van telefonie tot e-mail, gekoppeld aan de software van Belco.
Ook krijg je wanneer een klant contact met je opneemt, gelijk alle relevante klantinformatie in beeld, van eerdere contactmomenten tot de orderhistorie. Met deze beschikbare info bij de hand kan een klant goed en snel geholpen worden.
De resultaten
- Succesvolle integratie van drie webshops in één Belco account
- Alle communicatiekanalen ondergebracht in één systeem
- Klanten worden snel en efficiënt geholpen
- Een hoge beoordeling van de klantenservice
- Je ziet wat in de winkelmand zit
- Handig klanten pro-actief benaderen
- Interne communicatie verloopt efficiënt