Klantkaart

Wanneer je een fysieke winkel hebt en regelmatig dezelfde klanten ziet, weet je na verloop van tijd precies wie ze zijn en wat ze gaan kopen. De klantkaart in Belco kun je het beste zien als een digitale variant daarop. Hieronder bespreken we de 5 onderdelen waaruit de klantkaart bestaat.

Klantgegevens 

Wanneer je een koppeling maakt tussen je shopsysteem en Belco worden de belangrijkste klantgegevens automatisch ingeladen. Deze gegevens kun je zelf opzoeken, maar ze verschijnen ook in beeld wanneer de klant contact met je opneemt. Je ziet gelijk de naam van de klant, het e-mailadres, zijn of haar telefoonnummer en zelfs de locatie. Zo heb je de belangrijkste contactgegevens altijd bij de hand en communiceer je snel en efficiënt met je klanten.

Bestelhistorie

De klassieke vraag: “Wat is je bestelnummer?”, hoor je bij Belco zelden tot nooit voorbijkomen. Dit komt omdat je in Belco de complete bestelhistorie op je scherm te zien krijgt. Daarnaast zie je ook het bestelnummer, het bedrag van de bestelling en de status ervan. Wil je de bestelling inhoudelijk bekijken? Klik dan op de bestelling en je wordt gelijk doorgezet naar je shopsysteem.

Contacthistorie

Wanneer je klant voor de zoveelste keer zijn probleem of vraag aan je uit moet leggen, sta je voordat het gesprek begint al met 10-0 achter. In Belco voorkomen we dit door alle contacthistorie op te slaan in ons systeem. Zo kun je in een oogopslag zien waarom en wanneer de klant eerder contact met jou heeft opgenomen. Ook kun je details of notities van eerdere gesprekken – via welk kanaal dan ook – gemakkelijk teruglezen. Dat scheelt jou een hoop gezoek en bespaart je klant de nodige frustratie.

Winkelmand informatie

Net als in een echte winkel zie je in ons systeem precies welke producten de klant in het winkelmandje heeft zitten. Op basis daarvan kun je de klant advies op maat geven en snel helpen wanneer er bijvoorbeeld vragen of problemen zijn tijdens het afrekenen. De winkelmand informatie wordt in realtime, dus zonder vertraging, doorgezet naar Belco.

Tracking

In Belco kun je inzien welke pagina’s van je webshop door een klant bezocht zijn: het bezoekerspad noemen we dat. Deze informatie kan waardevol zijn bij het oplossen van een probleem, maar het geeft je ook de mogelijkheid om je klant proactief te voorzien van advies of hulp.

Externe input

Naast de hierboven besproken informatie die automatisch ingeladen wordt vanuit je shopsysteem, is het ook mogelijk om aanvullende informatie van externe kanalen in te laden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een koppeling met de magazijnsoftware van Picqer of Sherpaan. Benieuwd welke integraties met Belco er mogelijk zijn? Lees meer hierover op de pagina ‘opstart’ of neem gerust contact met ons op, dan kijken we samen wat er mogelijk is.

Deze klanten maken al gebruik van klantkaart

Inmiddels hebben 200+ e-commerce bedrijven en retailers de weg naar ons gevonden. En daar zijn we enorm trots op! Hieronder lichten we een aantal van onze klanten uit en leggen we je precies uit wat we voor ze doen.