Instagram DM

We DM’en er lustig op los en gebruiken social media meer en meer om met elkaar te communiceren. Dit gebeurt met vrienden en familie, maar ook steeds vaker verloopt zakelijk contact via social media. Omdat we ons op verschillende social media platformen bevinden, kan het voor organisaties een flinke uitdaging zijn om al deze kanalen te beheren en snel en adequaat te reageren op berichten. Want de wensen vanuit de klant zijn groot: ze willen het liefst gelijk een reactie en er zéker geen dagen op wachten. Op deze pagina gaan we specifiek in op één van de grootste en meest gebruikte social media kanalen: Instagram.
Hieronder leggen we je uit waarom het zo belangrijk is om je Instagram business account onder te brengen in je klantenservice omgeving en wat Belco op dit gebied voor jou kan betekenen.

Waarom je Instagram business account koppelen aan je klantenservice software?

Zoals hierboven benoemd, komen er berichten vanuit verschillende social media kanalen bij jou terecht. Het kunnen complimentjes zijn, maar ook vragen of klachten. Wanneer je een Instagram business account hebt (Instagram zakelijk) komt je dat waarschijnlijk bekend voor. Om het overzicht te behouden is het aan te raden om alle berichten in één klantenservice omgeving binnen te laten komen. Dit is precies waar de software van Belco jou bij helpt. Al je Instagram berichten (en berichten van andere social media kanalen) komen op één plek binnen en kunnen daar gelijk beantwoord worden.

In Belco kun je in een paar eenvoudige stappen je Instagram business account koppelen aan onze klantenservice software. Alle inkomende Instagram berichten komen dan via Belco binnen en worden automatisch gekoppeld aan de bijbehorende klantgegevens.

Instagram zakelijk koppelen aan Belco - 3 voordelen

1. Alle klantgegevens bij de hand

Wanneer een klant jou een DM stuurt via Instagram en de gegevens van de deze klant zijn bekend, bijvoorbeeld wanneer de klant eerder een bestelling in je webshop heeft geplaatst, krijg je de contactgegevens, maar ook de communicatie- en bestelgeschiedenis gelijk in beeld. Zo bewaar je het overzicht en kun je snel en efficiënt de klant te hulp schieten.

2. Nooit meer inloggen op social media kanalen

Wanneer je de software van Belco koppelt aan je Instagram business account hoef je niet meer los in te loggen via Instagram. Alle berichten worden automatisch en in real time ingeladen in Belco en je kunt ook vanuit Belco de berichten beantwoorden: dit zorgt ervoor dat je snel op vragen van klanten kunt reageren.

3. Follow-up aanmaken

Wanneer je een vervolgactie in wilt plannen na een bericht van een klant, denk aan een mailtje dat je wilt sturen of het inplannen van een belafspraak, kun je hiervoor in Belco een follow-up aanmaken. Je hoeft zo niet te switchen tussen verschillende platformen, maar maakt eenvoudig een ticket aan met een eventuele notitie voor jezelf of voor een collega.

Benieuwd hoe Belco in de praktijk werkt? Probeer de software 2 weken gratis uit: geheel vrijblijvend en het stopt automatisch na 2 weken.

Optimaliseer vandaag nog je webwinkel klantenservice. En plan een demo.

Waarom Belco

Alles-in-één-oplossing

Belco is alles-in-één-klantenservice-software. Dit betekent dat we alles wat je nodig hebt om je klantenservice succesvol te runnen, ondergebracht hebben in één systeem – wel zo gemakkelijk.

Klantblijheid

Wij maken van klantblijheid een begrip. Het is onze missie om jouw webshop te helpen aan een 9+ beoordeling van de klantenservice.

200+ klanten gingen je voor

Wij leveren de klantenservice software voor ruim 750 webwinkels van 200 e-commerce bedrijven. Kies uit één van onze zeer complete standaardpakketten of ontwikkel samen met ons een oplossing op maat.

Wij staan voor je klaar

Jouw wensen en doelstellingen vertalen naar de allerbeste klantenservice-oplossing: daar zijn wij goed in. Daarnaast mag je ons altijd het hemd van het lijf vragen en springen we je graag te hulp als je er zelf even niet uitkomt.