Waarom een WhatsApp business account koppelen aan klantenservice software?
Wanneer je een klantenservice runt, wil het liefst dat alle communicatie in één systeem binnenkomt: zo bewaar je het overzicht en kun je snel reageren. Snel reageren met een WhatsApp Business account is niet alleen fijn voor je klant, het is binnen je zakelijke WhatsApp account ook de enige manier om persoonlijke berichten te sturen.
WhatsApp Business API
Om WhatsApp te koppelen aan andere software, bijvoorbeeld aan de klantenservice software van Belco, heb je een WhatsApp Business API nodig. Deze API kun je op verschillende websites laten genereren. Vervolgens kun je je WhatsApp Business account in een aantal eenvoudige stappen koppelen aan Belco. Hoe dit precies werkt, lees je hier: Hoe koppel ik WhatsApp for Business met Belco?
In Belco kun je eenvoudig én binnen 10 minuten WhatsApp business koppelen aan onze klantenservice software.
WhatsApp zakelijk koppelen aan Belco - 3 voordelen
1. Alle klantgegevens bij de hand
Wanneer een klant jou een bericht stuurt via WhatsApp en de gegevens van de deze klant zijn bekend, bijvoorbeeld wanneer de klant eerder een bestelling in je webshop heeft geplaatst, krijg je de contactgegevens, maar ook de communicatie- en bestelgeschiedenis gelijk in beeld. Zo behoud je altijd het overzicht en heb je alle informatie bij de hand om je klant snel te helpen.
2. Handige templates
Bij het beantwoorden van je klant heb je twee opties: je kunt een persoonlijk antwoord typen zoals je dat gewend bent van je reguliere WhatsApp, maar je kunt ook (automatisch) templates versturen. Dit laatste is bijvoorbeeld handig wanneer je een afspraakbevestiging wilt sturen of een statusupdate op een lopende issue. De optie om templates te versturen is ook vanuit Belco beschikbaar.
3. Follow-up aanmaken
Wanneer je een vervolgactie in wilt plannen na een WhatsApp bericht van een klant, denk aan het inplannen van een belafspraak of het versturen van een statusupdate, kun je hiervoor in Belco een follow-up aanmaken. Je hoeft dan niet te switchen tussen verschillende platformen, maar je kunt gelijk vanuit hetzelfde systeem een ticket aanmaken met een eventuele notitie voor jezelf of voor een collega.
Benieuwd hoe Belco in de praktijk werkt? Probeer de software 2 weken gratis uit: geheel vrijblijvend en het stopt automatisch na 2 weken.