Facebook messenger
Waarom Facebook Messenger koppelen aan je klantenservice software?
Veel e-commerce bedrijven vinden het een lastig dilemma: ze willen aan de ene kant op zo veel mogelijk verschillende kanalen voor de klant beschikbaar zijn, maar er moet wel altijd een medewerker beschikbaar zijn om al deze losse kanalen in de gaten houden en om vragen van klanten te beantwoorden.
Want de extra uitdaging is dat de klant meestal niet geduldig een antwoord afwacht: ze willen het liefst direct reactie. De software van Belco speelt hier op een slimme manier op in: alle communicatie komt namelijk binnen in één systeem: of het nu gaat om WhatsApp, Instagram of in dit geval Facebook Messenger. Zo hou je als klantenservice altijd het overzicht.
In Belco kun je in een paar eenvoudige stappen Facebook Messenger koppelen aan onze klantenservice software. Alle inkomende berichten komen dan via Belco binnen en worden automatisch gekoppeld aan de bijbehorende klantgegevens.
Facebook Messenger koppelen aan Belco - 3 voordelen
1. Automatische klantherkenning
Wanneer een klant jou een bericht stuurt via Facebook Messenger en de gegevens van de klant zijn bekend, bijvoorbeeld omdat de klant eerder contact opgenomen heeft, krijg je alle gegevens van de klant gelijk in beeld: van contactgegevens tot de communicatie- en bestelgeschiedenis. Deze informatie helpt jou enorm om de klant snel en efficiënt te helpen.
2. Automatisch doorgestuurde berichten
Facebook Messenger is helaas voor bedrijven niet het enige (social media) kanaal waar klanten met jou communiceren. Dit kan bijvoorbeeld ook via WhatsApp, Instagram, e-mail of een externe partij zijn. Voor je het weet ben je veel tijd kwijt om op al deze kanalen los in te loggen wat je veel tijd kost. Met de klantenservice Belco komen alle berichten in één systeem binnen en kun je ze gelijk afhandelen.
3. Follow-up aanmaken
Soms kun je een vraag of een probleem van een klant gelijk afhandelen, maar het komt ook voor dat er een vervolgactie ingepland moet worden. In Belco kun je hier eenvoudig een ticket voor aanmaken, eventueel met een herinneringsmelding en een notitie aan jezelf of een collega.
Benieuwd hoe Belco in de praktijk werkt? Probeer de software 2 weken gratis uit: geheel vrijblijvend en het stopt automatisch na 2 weken.