E-mail

E-mail mag dan wel een van de oudste vormen van digitale communicatie zijn, uitgestorven is het zeker niet. Want, schrik niet: er worden iedere seconde wereldwijd meer dan 3 miljoen e-mails verstuurd. Ook voor bedrijven, en ook zeker online bedrijven zoals webshops, is e-mail nog altijd een veelgebruikt kanaal om te communiceren met klanten.
Hieronder leggen we je uit waarom het slim is om je e-mail te koppelen aan je klantenservice software en welke handige e-mailfuncties je kunt gebruiken in Belco om nog sneller en efficiënter te werken.

Waarom E-mail koppelen aan je klantenservice software?

Het is aan te raden om je e-mail te integreren in je klantenservice omgeving. Zo hou je namelijk goed het overzicht welke nieuwe e-mails er binnenkomen en welke vervolgacties daarop gegeven moeten worden. Door te werken met een gedeelde inbox kan bovendien iedereen de mails inzien en afhandelen: zo blijven er nooit e-mails (bij één persoon) liggen.   

In Belco kun je eenvoudig én binnen 5 minuten je e-mail koppelen aan onze klantenservice software. Met een speciale doorstuurfunctie zet je alle inkomende mails automatisch door naar Belco, terwijl je mailbox gewoon behouden blijft.

5 Handige E-mailfuncties in Belco

Belco heeft een aantal slimme functies aan e-mail toegevoegd om de communicatie met de klant efficiënt en vlekkeloos te laten verlopen. Hieronder lichten we er een aantal toe.  

1. Bedrijfsregels

In Belco kun je met behulp van bedrijfsregels zorgen dat e-mails gelijk doorgestuurd worden naar het juiste team of de juiste persoon. Zo kun je bijvoorbeeld alle e-mails die in de inhoud van het bericht het woord ‘klacht’ bevatten, gelijk naar de geschikte persoon of afdeling doorsturen, die vervolgens de e-mail af kunnen handelen. 

2. Je eigen e-mail template

Met de markup template engine kun je eenvoudig een gepersonaliseerde template maken voor je e-mails: in je eigen stijl en met een custom handtekening.

3. Snelle reacties

Deze functie gaat jou veel tijd besparen. Je kunt namelijk met ‘snelle reacties’ in Belco voorgedefinieerde antwoorden geven op e-mails van klanten. Zo reageer je bijvoorbeeld snel op een veelgestelde vraag van een klant. Je kunt snelle reacties met de #-functie oproepen en eventueel finetunen waar nodig.

4. Klantherkenning

Wanneer je je e-mail aan Belco koppelt, zie je in het systeem welke klant je een e-mail heeft gestuurd. Je krijgt onder andere eerdere conversaties met de klant te zien, net als de bestelhistorie en de belangrijkste klantgegevens – dat bespaart je een hoop speurwerk.

5. Intern doorsturen van e-mails

Ook kun je eenvoudig berichten intern doorsturen naar een collega, maar ook naar een partij buiten Belco, denk bijvoorbeeld aan een leverancier. Wanneer je reactie krijgt op je doorgestuurde mail, komt het automatisch binnen als een interne notitie en kun je er gelijk een vervolgactie aan geven.

Optimaliseer vandaag nog je webwinkel klantenservice. En plan een demo.

Waarom Belco

Alles-in-één-oplossing

Belco is alles-in-één-klantenservice-software. Dit betekent dat we alles wat je nodig hebt om je klantenservice succesvol te runnen, ondergebracht hebben in één systeem – wel zo gemakkelijk.

Klantblijheid

Wij maken van klantblijheid een begrip. Het is onze missie om jouw webshop te helpen aan een 9+ beoordeling van de klantenservice.

200+ klanten gingen je voor

Wij leveren de klantenservice software voor ruim 750 webwinkels van 200 e-commerce bedrijven. Kies uit één van onze zeer complete standaardpakketten of ontwikkel samen met ons een oplossing op maat.

Wij staan voor je klaar

Jouw wensen en doelstellingen vertalen naar de allerbeste klantenservice-oplossing: daar zijn wij goed in. Daarnaast mag je ons altijd het hemd van het lijf vragen en springen we je graag te hulp als je er zelf even niet uitkomt.