We will help you with some fun, good and inspiring topics for the newsletter! Of course, the tips must fit your business.
Laat je klanten aan het woord
Hoe leuk is het om anderen te laten vertellen wat zij doen en waar zij jouw product of dienst voor gebruiken. Het is meestal geloofwaardiger als anderen iets over jouw product of dienst vertellen dan dat jij dat zelf zou doen. Ga maar eens na bij jouw eigen ervaring, hoe vaak lees jij de reviews en beoordelingen van producten of diensten? Zie hoe wij dit doen binnen onze blogs.
Wie zijn wij?
Content wordt steeds persoonlijker, mensen vinden echte mensen nou eenmaal leuker dan een bedrijf. Ze worden meer betrokken met de mensen achter het bedrijf. Deze mensen kunnen glimlachen en dat maakt iedereen hun dag beter dan een bakstenen muur ;)!
Vertel verschillende toepassingen over je product/dienst
Ook is het natuurlijk belangrijk dat anderen weten waar je ze bij kunt helpen. Het is leuk om nieuwe toepassingen te introduceren via de nieuwsbrief. Onderstaande afbeelding komt van De Notenshop, hier geven zij tips over Superfoods. Hier worden verschillende Superfoods genoemd die zij in de webshop te koop hebben. Op deze manier inspireer je de klant, maar zorg je ook dat zij weten dat jij dit als webshop verkoopt.
Nieuwe producten/collecties in het zonnetje zetten
Wanneer je nieuwe producten of collecties in het zonnetje zet, weten je klanten gelijk dat het beschikbaar is. Zorg wel dat het past bij de doelgroep. Hier hebben wij al een heel leuk artikel over geschreven; Hoe stel ik een goede nieuwsbrief op?
Interessant mijlpalen: aantal klanten behaald, omzet, nieuwe klanten.
Mijlpalen zijn ontzettend leuk en goed om te delen met je klanten. Dit laat zien hoe jij het doet als bedrijf en geeft de klanten weer een extra goed gevoel dat zij hier bij mogen horen. Dit betekent namelijk bij omzetgroei dat andere klanten ook tevreden zijn!
Vertel het ontstaansverhaal van je organisatie
Het ontstaansverhaal is leuk om met de doelgroep te delen, dit geeft weer hoe het bedrijf ooit is begonnen en waar het nu staat. Het verhaal van WeLoveDeco is een mooi voorbeeld van een ontstaansverhaal.
"In 2012, owners Nick and Tineke got married themselves and Pinterest was just emerging. Tineke saw the most beautiful things there, but she could not buy them anywhere in the Netherlands. She was convinced that she was not the only bride who encountered this. ran and decided to start an online store myself." - WeLoveDeco
DIY (Do It Yourself!)
The DIY trend is crazy. Nowadays, many people are willing to make many things themselves, if it is easy to do. You could put your product/service in the spotlight through a DIY. At Natuurgroothandel.com they use a recipe and include a product that you will need for this recipe.
Feedback is the key!
Send a survey via the newsletter about how your customers experience the company. Measuring is knowing and therefore it is always useful to receive feedback to improve. How nice is it when that comes from your existing customers? Then you can make all your customers smile even more!
Competition announcement
You can announce fun competitions via the newsletter. You can continue this through other channels.
Industry news
Customers really enjoy knowing what is happening in the industry. These were our tips for filling your newsletter with fun, interesting topics!