Blije klanten

De 7 voordelen van Belco voor fashion webshops

Edwin
Edwin
16/12/2024
De 7 voordelen van Belco voor fashion webshops
De tijd waarin je als webshop in de fashion branche je klantenservice er wel even naast kon doen, ligt ver achter ons. Sterker nog: de lat voor de klantenservice van fashion webshops lag nog nooit zo hoog.

Goede service, snelle levering, bereikbaarheid via verschillende kanalen en een persoonlijke winkelervaring behoren tegenwoordig allemaal tot het eisenpakket van een klant. Daarnaast hebben veel fashion retailers zowel een webshop als een fysieke winkel: een combinatie die de klantenservice nog eens extra op de proef stelt.


Gelukkig helpt de klantenservice software van Belco jou om alle processen rondom het runnen van je klantenservice in goede banen te leiden. Dit doen we op dagelijkse basis voor tientallen fashion webshops. Omdat zij als geen ander weten hoe het is om in de praktijk met de software van Belco te werken, vroegen we ze wat de grootste voordelen van Belco zijn: het resultaat is deze top 7.

1. Klantherkenning

De online klant van vandaag de dag is geen klantnummer, maar een persoon met een uniek klantprofiel. De software van Belco zorgt ervoor dat een klantenservicemedewerker, wanneer een klant contact opneemt, alle gegevens gelijk in beeld krijgt. Denk hierbij aan contactgegevens, bestelhistorie en orderstatus. Dit geeft een medewerker gelijk al een goed beeld van de klant en dat maakt het klantcontact een stuk persoonlijker en vertrouwder.

2. Meer inzicht en controle

In Belco zie je precies wie er aan het werk is en wat de status van de medewerker is (bijvoorbeeld ‘actief’ of ‘bezet’). Zeker nu thuiswerken populair is, is dit een handige functie. Zo weten collega’s precies wie ze aan de mouw kunnen trekken voor lastige vragen of met wie ze een (online) koffie kunnen drinken. Managers of planners doen er ook hun voordeel mee, omdat ze overzicht bewaren en goed kunnen monitoren wie er aan het werk is en vanaf waar.

3. Bereikbaarheid via verschillende kanalen

Voor fashion webshops blijft het aantal kanalen waar een klant contact met jou zoekt, denk aan telefoon, e-mail maar tegenwoordig ook social media en live chat, toenemen. En het geduld van klanten neemt alleen maar af. Het is dan ook voor veel webshops een uitdaging om al hun klanten via al deze kanalen met de snelheid te bedienen die ze wensen. Belco helpt hier gelukkig bij door alle communicatie op één plek, in een zogeheten ‘shared inbox’, binnen te laten komen. Zo behoud je het overzicht en kun je vragen of problemen van klanten snel afhandelen. 

4. Fashion webshops zonder in-house IT-kennis

Het vinden van een naald in een hooiberg is tegenwoordig ongeveer net zo eenvoudig als het vinden van een goede IT’er. Je bent dan ook zeker niet de enige fashion webshop zonder een in-house IT-afdeling. Maar het is dan wel extra belangrijk dat je software betrouwbaar is en dat eventuele issues snel opgelost kunnen worden. Gelukkig werken er bij Belco wel de nodige IT-ers en zo heb je in ieder geval altijd een hulplijn achter de hand.

5. Niet gebonden aan locatie

Met de software van Belco werk je wanneer je wilt en vanaf elke mogelijke locatie (met internet). Je bent dus niet aan een vaste locatie zoals een kantoor gebonden en dat geeft vrijheid en flexibiliteit.

6. Werkverdeling en planning

Interne werkprocessen kun je in Belco op een slimme manier stroomlijnen. Zo kun je bijvoorbeeld een taak toekennen aan een collega, een klantvraag tijdelijk snoozen of juist een alarm zetten voor een geplande taak. Dit geeft medewerkers overzicht en laat je team soepel en efficiënt met elkaar samenwerken.    

7. Automatiseren met bedrijfsregels

Het slim automatiseren van bedrijfsprocessen scheelt je ontzettend veel handmatig werk en draagt bovendien bij aan de klantvriendelijkheid. Je kunt een klant bijvoorbeeld een automatisch bericht sturen dat zijn of haar vraag in behandeling wordt genomen. In het Belco menu stel je automatische antwoorden in met behulp van ‘bedrijfsregels’. Hier kun je door het instellen van verschillende ‘events’, ‘condities’ en ‘triggers’ tal van bedrijfsprocessen automatiseren. Je kunt zelfs triggers instellen op bepaalde filterwoorden, zodat bijvoorbeeld een bericht met het woord ‘klacht’ automatisch doorgestuurd wordt naar de juiste afdeling.

Benieuwd hoe Belco in de praktijk werkt? Probeer onze software 2 weken gratis uit en ervaar hoe het is om te werken in een alles-in-één-klantenservice-omgeving. Deze trial is geheel vrijblijvend en stopt automatisch na 2 weken.