Tipps

Dies ist der Grund, mit E-Mail-Marketing zu beginnen

Reinoud
Reinoud
24.5.2024
Dies ist der Grund, mit E-Mail-Marketing zu beginnen
E-Mail-Marketing ist immer noch sehr im Kommen und erfreut sich weiterhin großer Beliebtheit. Es ist klug, damit anzufangen. Man erreicht Kunden immer per E-Mail, denn diese Nachrichten sind nur dann weg, wenn sie sie selbst löschen. Bei Social Media wird das Nichtsehen tatsächlich sofort übersehen. Untersuchungen von Spotler (2019) zeigen, dass 88 % der Niederländer mindestens einmal im Jahr auf einen E-Mail-Newsletter klicken.

Warum möchten Sie diesen Kanal nutzen?
Überlegen Sie sich zunächst genau, warum Sie E-Mail-Marketing in Ihrem Unternehmen einsetzen möchten. Es ist eine gute Wahl, E-Mail-Marketing zu nutzen. Laut einer Studie von Spotler (2019) checken mehr als 97 % der Niederländer täglich ihre E-Mails. Dies ist ein guter Grund, mit E-Mail-Marketing zu beginnen.

Was werden Sie kommunizieren?
Es ist wichtig, dass Sie wissen, was Sie kommunizieren werden. Möchten Sie Newsletter , Werbeaktionen, Blogs, DIYs oder etwas anderes versenden? Denken Sie sorgfältig darüber nach und erstellen Sie einen guten Inhaltskalender, der dies berücksichtigt. Sorgen Sie für Konsistenz und halten Sie Ihre Kommunikation zielgruppenrelevant! Stellen Sie sicher, dass sie von Ihren Informationen profitieren.

Zorg voor een mailinglijst
Het is belangrijk dat je een mailinglijst opbouwt om je e-mail naartoe te kunnen sturen, want met de nieuwe AVG-wet mag je niet zomaar naar iedereen een e-mail sturen. Er zijn meerdere manieren om e-mailadressen te verzamelen. Meestal heb je al heel veel e-mailadressen uit je klantenbestand. Mocht dit niet zo zijn, dan kun je bijvoorbeeld een gratis whitepaper online zetten en zorgen dat zij deze via de e-mail kunnen ontvangen.

Denk aan je doelgroep!
Het is belangrijk dat je rekening houdt met je doelgroep, er kunnen meerdere doelgroepen van toepassing zijn in je mailinglijst. Zorg dat je dus niet alle content naar elke doelgroep stuurt, maar alleen kijkt wat relevant is voor de doelgroep.

Je houdt de klanten makkelijk op de hoogte
Je klanten bekijken allemaal hun mail waarschijnlijk dagelijks en zijn klant van je dus willen zij op de hoogte worden gehouden van jouw bedrijf. Bedenk dat sociale media maar tijdelijke content bevat, die op het juiste moment moet worden bekeken. Wanneer je een e-mail verstuurt, blijft deze staan tot hij geopend worden. Dat is het meest efficiënte aan e-mailmarketing.

Test, test, test!
Test zoveel mogelijk je mailings. Kijk wat werkt en wat niet werkt, zo weet je welke content je de volgende keer weer in kan zetten en wat je maar beter weg kunt laten.